MAKTAB MUXITIDAGI BULLINGNING GENDER XUSUSIYATLARI




MAKTAB MUXITIDAGI BULLINGNING GENDER XUSUSIYATLARI


Mualliflar: Oribboyeva D.D.

Annotatsiya Maqolada so'nggi yillarda bulling muammosi nafaqat umumiy o‘rta ta'lim maktablari rahbariyatini, balki ota-onalarni, o'qituvchilarni, siyosatchilarni, jamoatchilik vakillarini ham ko'proq tashvishga solayotgan muammolardan biri ekanligiga e’tibor qaratilgan. Dunyo maktablarida ruy berayotgan turli bezoriliklar va o‘quvchilarning bunday zo'ravonliklarning qurboni sifatida psixikasida ro‘y berayotgan muammolarga urg‘u bergilan bo‘lib, bulling xodisasining bevoista ishtirokchilari sifatida ko‘proq qaysi jins vakillari ishtirok etishi masalasi yoritilgan. Muallif o‘smirlik davrida bullingning gender xususiyatlari to‘g‘risidagi fikrlarini yoritishda xorij va rus psixologiyasi vakillarining bu boradagi nazavriy va ilmiy izlanishlarini o‘zaro qiyoslab solishtirib berishga harakat qilgan. Kalit so'zlar: bulling, jinsiy farqlar, o‘smirlar, profilikatika, zo‘ravonlik, nizolar, verbal, agressiya