Dasturlash tillarini o'qitishning ilmiy nazariy asoslari




Dasturlash tillarini o'qitishning ilmiy nazariy asoslari


Mualliflar: Ismanova Marg’uba Numonovna

Annotatsiya Ushbu maqolada zamonaviy axborot texnologiyalari rivojlanayotgan bir davrda dasturlash tillarini o‘qitishning ilmiy-nazariy asoslari atroflicha tahlil qilinadi. Dasturlash tillarini o‘zlashtirishda didaktik yondashuvlar, pedagogik metodlar, hamda o‘quvchilarning mantiqiy tafakkurini shakllantirish omillariga alohida e’tibor qaratilgan. Maqolada zamonaviy o‘quv texnologiyalarining, xususan interaktiv va modulli o‘qitish usullarining dasturlash tillarini samarali o‘rgatishdagi o‘rni yoritilgan. Shuningdek, o‘qitish jarayonida fanlararo integratsiyaning ahamiyati, o‘quv dasturlarining moslashuvchanligi va motivatsiyani oshirishga qaratilgan yondashuvlar ilmiy asoslangan tarzda tahlil qilingan. Dasturlash tillari bo‘yicha o‘quv jarayonini optimallashtirish, ta’lim sifati va samaradorligini oshirishga qaratilgan muhim amaliy tavsiyalarni o‘z ichiga oladi. Kalit so'zlar: Dasturlash tillari, o‘qitish metodikasi, konstruktivizm, vizual dasturlash, pedagogik texnologiyalar, zamonaviy ta’lim, kompetensiyaviy yondashuv.