YOSH YENGIL ATLETKACHILARNl TA’LIM-TARBIYA JARAYONLARINING ILMIY-NAZARIY ASOSLARI
Mualliflar: Boltobaev Sadulla Abdullaevich, Botirjanov Adhamjon Akramjon o’g’li
Annotatsiya Ushbu maqola yosh yengil atletikachilarni ta’lim-tarbiyasining ilmiy-nazariy asoslariga bag’ishlangan. yosh yengil atletkachilarnl ta’lim-tarbiya jarayonlarining ilmiy-nazariy asoslari, xususan: biologik, psixologik, pedagogik asoslari mukammal, keng ma’noda yoritib berilgan. Yosh yengil atletikachilar uchun fiziologik rivojlanishning bosqichlarini hisobga olish juda muhim. Mashg‘ulotlar bolalarning yoshiga va jismoniy tayyorgarligiga moslashtirilishi kerak. Haddan tashqari yuklamalar jarohatlarga olib kelishi mumkin, shu bois, individual yondashuv talab etiladi. Mushak va suyak tizimining sog‘lom rivojlanishi yengil atletikada muvaffaqiyatga erishish va jarohatlarning oldini olishda katta ahamiyatga ega. Yosh atletikachilarning energiya almashinuvini to‘g‘ri boshqarish ularning jismoniy imkoniyatlarini maksimal darajada oshirishga yordam beradi. Yosh yengil atletikachilar uchun motivatsiya ularning sportdagi muvaffaqiyatlarida muhim rol o‘ynaydi. Sportga qiziqishni oshirish, musobaqalarga tayyorlash va psixologik mustahkamlikni shakllantirish uchun ichki va tashqi motivatsiya usullaridan foydalanish lozim. Murabbiylar va ota-onalar sportchilarning motivatsiyasini doimiy ravishda qo‘llab-quvvatlashlari kerak, chunki bu ularning uzoq muddatli muvaffaqiyatga erishishiga yordam beradi. Kalit so'zlar: Yosh yengil atletikachilar, ta’lim-tarbiya jarayoni, biologik, pedagogik, psixologik asoslari.