ILMIY-FANTASTIKA BOSHLANG'ICH MAKTAB BOLALARIDA O'QISH MADANIYATINI RIVOJLANTIRISHDAGI ROLI




ILMIY-FANTASTIKA BOSHLANG'ICH MAKTAB BOLALARIDA O'QISH MADANIYATINI RIVOJLANTIRISHDAGI ROLI


Mualliflar: Абдуллаева Мафтуна Рустамовна

Annotatsiya Ushbu maqolada boshlang'ich maktab o'quvchilarida o'qish madaniyatini rivojlantirishda ilmiy fantastikaning roli tahlil qilinadi. Raqamli texnologiyalarning jadal rivojlanishi va an'anaviy bo'sh vaqt shakllarining o'zgarishini hisobga olgan holda, ilmiy fantastika boshlang'ich maktab o'quvchilarida o'qish motivatsiyasi, estetik did va tanqidiy fikrlashni rivojlantirish uchun muhim vosita hisoblanadi. Muallif ilmiy fantastikani nafaqat adabiy janr sifatida, balki o'quvchilarda tasavvur, empatiya va kognitiv qobiliyatlarni rivojlantirishga hissa qo'shadigan madaniy va pedagogik hodisa sifatida ham ko'rib chiqadi. Maqolada ilmiy fantastikaning bolalarning ma'naviy, axloqiy va kognitiv qadriyatlarini rivojlantirishga ta'siri bo'yicha zamonaviy tadqiqotlar tahlil qilinadi. Ilmiy fantastika matnlarini idrok etishning psixologik va pedagogik mexanizmlariga, ularning bolalarning ijtimoiylashuvidagi va o'qish identifikatsiyasini shakllantirishdagi roliga alohida e'tibor qaratilgan. Natijalar shuni ko'rsatdiki, ta'lim jarayonida fantastika matnlaridan muntazam foydalanish o'qishga qiziqishni uyg'otadi, hissiy va qadriyatlar tizimini rivojlantiradi va boshlang'ich maktab o'quvchilarining dunyoqarashini kengaytiradi. Kalit so'zlar: fantaziya, o'qish madaniyati, boshlang'ich sinf o'quvchilari, adabiy rivojlanish, kognitiv tafakkur, o'qish pedagogikasi, badiiy idrok, tasavvur, ta'lim jarayoni, bolalar adabiyoti.