INGLIZ TILI DARSLARIDA AKADEMIK LITSEY O‘QUVCHILARINING OG‘ZAKI NUTQIY KOMPETSIYASINI OSHIRISHNING SAMARALI USULLARINI ISHLAB CHIQISH




INGLIZ TILI DARSLARIDA AKADEMIK LITSEY O‘QUVCHILARINING OG‘ZAKI NUTQIY KOMPETSIYASINI OSHIRISHNING SAMARALI USULLARINI ISHLAB CHIQISH


Mualliflar: Ayturaev Majid Mavlankhanovich

Annotatsiya Ushbu maqolada ingliz tili darslarida akademik litsey o‘quvchilarining og‘zaki nutq kompetensiyasini takomillashtirishning samarali usullarini ishlab chiqishning metodik asoslari ko‘rib chiqilgan. Tinglab tushunish va gapirish ko‘nikmalarini integrativ yondashuv asosida takomillashtiruvchi mashqlarni tashkil etishning lingvistik, psixolingvistik va didaktik jihatlari o‘rganilgan. Tadqiqotda mashqlarni tasniflash va pedagogik qo‘llash bo‘yicha Harmer, Raxmanov, Buxbinder, Jalolov kabi olimlarning qarashlari tahlil qilingan. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, shakllantiruvchi, rivojlantiruvchi va takomillashtiruvchi mashqlarning muvozanatli tizimi kommunikativ kompetensiyaga sezilarli hissa qo‘shadi. Tadqiqotda, shuningdek, spontan monologik va dialogik nutqni rivojlantirishda interaktiv, motivatsion va madaniy javob usullariga alohida e’tibor qaratilgan. Kalit so'zlar: Og‘zaki nutq kompetensiyasi, ingliz tilini o‘qitish, akademik litsey, mashqlar, metodika, psixolingvistika, CEFR, muloqot, nutq ko‘nikmalari, motivatsiya, o‘zaro ta’sir, til o‘rganish, shakllantiruvchi metodlar, integratsiya, pedagogika.