FANLARARO INTEGRATSIYANI TA’MINLASH ASOSIDA TALABALAR ILMIY DUNYOQARASHINI RIVOJLANTIRISH METODIKASI




FANLARARO INTEGRATSIYANI TA’MINLASH ASOSIDA TALABALAR ILMIY DUNYOQARASHINI RIVOJLANTIRISH METODIKASI


Mualliflar: Satvoldiyev Faxriddin Akbarali o‘g’li

Annotatsiya Zamonaviy ta’lim jarayonida talabalarning ilmiy dunyoqarashini shakllantirish muhim pedagogik vazifalardan biri hisoblanadi. Ushbu maqolada fanlararo integratsiya asosida talabalar ilmiy dunyoqarashini rivojlantirishning nazariy-metodologik asoslari va amaliy metodikasi tahlil qilingan. Tadqiqotda fanlararo integratsiyaning turli shakllari, ilmiy dunyoqarash tarkibiy komponentlari hamda ularning o‘zaro bog’liqligi sistemli tarzda o‘rganilgan. Maqolada fanlararo integratsion yondashuv asosida talabalarning ilmiy dunyoqarashini rivojlantirish uchun kompleks metodika ishlab chiqilgan bo‘lib, bu metodika konseptual, mazmuniy, texnologik va baholovchi komponentlarni o‘z ichiga oladi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatdiki, fanlararo integratsiya talabalarning bilimlarni sistemali idrok etishi, hodisalar o‘rtasidagi bog’lanishlarni tushunishi, tanqidiy fikrlash qobiliyati va muammolarni kreativ yechish ko‘nikmalarini rivojlantirishga xizmat qiladi. Kalit so'zlar: fanlararo integratsiya, ilmiy dunyoqarash, metodika, oliy ta’lim, ta’lim texnologiyalari, interdissiplinarlik, pedagogik yondashuv.