RAQAMLASHTIRISH MUHITIDA TALABALARNING MUSTAQIL ISHLASHINING TIL O‘QITISH JARAYONIDAGI O‘RNI




RAQAMLASHTIRISH MUHITIDA TALABALARNING MUSTAQIL ISHLASHINING TIL O‘QITISH JARAYONIDAGI O‘RNI


Mualliflar: Mamadaliyeva Nargiza Abdurasulovna

Annotatsiya Raqamlashtirishning kuchayishi sharoitida chet tilini o‘qitishda mustaqil ta’limning o‘rni har qachongidan ham katta bo‘ldi. Ushbu maqola ESP (Maxsus Maqsadlar uchun Ingliz tili) talabalari, xususan, oliy ta'lim doirasidagi mustaqil ishlarning pedagogik va psixologik asoslarini o‘rganadi. P. I. Pidkasistiy, S. V. Akmanova va Tochilina Yu. N. nazariyalariga tayangan holda, tadqiqot mustaqil ta’lim qanday qilib o‘z-o‘zini anglash, motivatsiya, avtonomiya va fanlararo integratsiyani rivojlantirishni o‘rganadi. Empirik ma’lumotlar Google Forms so‘rovi natijasida menejment yo‘nalishining birinchi kurs talabalari ishtirokida, ularning ingliz tilini mustaqil o‘rganishda raqamli vositalardan foydalanishini va tasavvurlarini tahlil qilish orqali to’plangan. Natijalar multimedia yordamida o‘rganishga (masalan, video darslar, interfaol testlar, mobil ilovalar) ustunlik beradi va til o‘zlashtirishda insho yozish va ijodiy topshiriqlar muhimligini ta’kidlaydi. Tadqiqot xulosasiga ko‘ra, yaxshi tuzilgan, AKT bilan integratsiyalangan mustaqil ishlar talabalarning kasbiy malakalarini oshiradi va ularni raqamli jamiyatda umrbod ta’lim olishga tayyorlaydi. Kalit so'zlar: mustaqil ta’lim, ESP talabalari, ta’limda raqamlashtirish, o‘z-o‘zini anglash, til o‘rganishda AKT, multimedia vositalari, oliy ta’lim pedagogikasi, talabalar motivatsiyasi, avtonom ta’lim, ESP English.