TA‘LIM JARAYONIDA MATNNI TUSHUNISH ASOSIDA NUTQNI RIVIJLANTIRISHNING SAMARALI STRATEGIYALARI




TA‘LIM JARAYONIDA MATNNI TUSHUNISH ASOSIDA NUTQNI RIVIJLANTIRISHNING SAMARALI STRATEGIYALARI


Mualliflar: Madaminova Muzifa Shukurullo qizi

Annotatsiya Ushbu maqolada ta’lim jarayonida matnni tushunish asosida nutqni rivojlantirishning samarali strategiyalari o‘rganiladi. Tadqiqotda matnni tushunish qobiliyatini oshirish orqali o‘quvchilarning muloqot ko‘nikmalarini shakllantirishga alohida e’tibor qaratilgan. Maqolada matnni tahlil qilish va mazmunini anglash jarayonida qo‘llaniladigan interfaol metodlar, jumladan, klasterlash, yangicha venn diagrammasi, muhokama va rolli o‘yinlar kabi strategiyalarning samaradorligi tahlil qilinadi. Shuningdek, o‘quvchilarning qiziqishini oshirish, ularning ijodiy fikrlashini rag‘batlantirish va individual yondashuv asosida o‘qitishning o‘rni ko‘rsatib o‘tilgan. Maqola yakunida olingan natijalar va tavsiyalar ta’lim jarayonini takomillashtirishga xizmat qiladi. Kalit so'zlar: matn, nutq, innovative metodlar, klasterlash, venn diagrammasi, insert usuli, fishbone metodi, piramida, erkin yozuv