ZAMONAVIY ADABIYOT TA'LIMIDA O'LKASHUNOSLIK MATERIALLARIDAN FOYDALANISH METODIKASINI TAKOMILLASHTIRISH




ZAMONAVIY ADABIYOT TA'LIMIDA O'LKASHUNOSLIK MATERIALLARIDAN FOYDALANISH METODIKASINI TAKOMILLASHTIRISH


Mualliflar: Adxamjonova Mushtariybonu Axrorjon qizi

Annotatsiya Mazkur maqolada zamonaviy adabiyot ta’limida o‘lkashunoslik materiallaridan foydalanishning nazariy, amaliy va metodik asoslari keng yoritilgan. Adabiyot darslarida o‘lkashunoslik yondashuvini qo‘llash o‘quvchilarning badiiy tafakkurini, estetik didini, milliy o‘zlikni anglashini va ijodiy fikrlash qobiliyatini rivojlantirishda muhim ahamiyat kasb etishi ta’kidlanadi. Maqolada o‘lkashunoslik materiallari — mahalliy adiblar hayoti va ijodi, tarixiy shaxslar, xalq og‘zaki ijodi namunalaridan foydalanish orqali o‘quvchilarda milliy qadriyatlarga hurmat, o‘z yurtiga mehr, ma’naviy o‘sish va ilmiy izlanish qobiliyatlarini shakllantirish imkoniyatlari tahlil qilinadi. Shuningdek, o‘lkashunoslikni adabiyot ta’limiga integratsiya qilish jarayonida zamonaviy pedagogik texnologiyalarning o‘rni — interaktiv metodlar, loyiha asosida o‘qitish, mediaresurslardan foydalanish, raqamli o‘lkashunoslik xaritalari yaratish kabi innovatsion yondashuvlar misolida asoslab berilgan. Tadqiqotda o‘lkashunoslik materiallari yordamida dars jarayonini jonlantirish, adabiy tahlilni o‘quvchilarning shaxsiy tajribasi bilan bog‘lash, ularni faol ishtirokchi sifatida darsga jalb etish metodlari tahlil qilinadi. Maqola muallifi o‘lkashunoslik materiallaridan foydalanish nafaqat dars samaradorligini oshirishi, balki o‘quvchilarda tadqiqotchilik kompetensiyasini rivojlantirish, mustaqil fikr yuritish, o‘z fikrini badiiy shaklda ifoda etish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qilishini asoslaydi. Shuningdek, o‘qituvchilarning o‘lkashunoslik materiallarini tanlash, tizimlashtirish va o‘quv dasturiga integratsiya qilishdagi metodik mahorati ham muhim omil sifatida qayd etiladi. Kalit so'zlar: adabiyot ta’limi, o‘lkashunoslik, metodika, pedagogik texnologiya, zamonaviy ta’lim, milliy qadriyatlar, madaniy meros, mahalliy adiblar, tarixiy manbalar, xalq og‘zaki ijodi, ijodkorlik, tadqiqotchilik kompetensiyasi, mustaqil ta’lim, integratsiya, innovatsion yondashuv, mediaresurslar, loyiha usuli, interaktiv metodlar, adabiy jarayon, milliy o‘zlikni anglash, estetik tarbiya, o‘quvchi faolligi, dars samaradorligi, ilmiy izlanish.