JISMONIY TARBIYA DARSLARINING ZAMONAVIY USTUVOR YO‘NALISHLARI VA ULARNI TASHKIL ETISH USULLARINING TRANSFORMATSIYASI




JISMONIY TARBIYA DARSLARINING ZAMONAVIY USTUVOR YO‘NALISHLARI VA ULARNI TASHKIL ETISH USULLARINING TRANSFORMATSIYASI


Mualliflar: Азизова Рушен Исмаиловна, Костикова Оксана Валентиновна

Annotatsiya Maqola maktabdagi jismoniy tarbiya darslarining zamonaviy ustuvor yo‘nalishlarini tahlil qiladi. An’anaviy «me’yorlarni bajarish» yondashuvdan muntazam jismoniy faollikka barqaror ichki motivatsiya shakllantirish, zarur harakat ko‘nikmalarini rivojlantirish va sog‘liqka ongli munosabatni tarbiyalashga yo‘naltirilgan modelga o‘tish asoslab beriladi. Darsni tashkil etish va amalga oshirish bo‘yicha usullar ko‘rsatiladi: topshiriqlarni tabaqalashtirish va individuallashtirish, vositalarning variativligi, emotsional boylik va xavfsiz yuklama, raqamli qayta aloqa va monitoring vositalaridan foydalanish. Maktab amaliyotidagi tipik muammolar (bir xil mashg‘ulotlar, ortiqcha yuklama, zallar/poligonlar imkoniyatlarining chegaralanganligi) sanaladi va ularni bartaraf etish yechimlari taklif etiladi: modul tuzilma, qisqa «faollik intervallari», o‘yin va musobaqa elementlari, tayyorgarligi turlicha bo‘lgan o‘quvchilarni maqsadli qo‘llab-quvvatlash. To‘g‘ri tashkil etilgan dars me’yorlarni tekshirishdan ko‘ra, sog‘lom turmush tarzi odatlarini shakllantirish maydoniga aylanadi. Tavsiyalar O‘zbekiston maktablarining real sharoitlariga moslashtirilgan bo‘lib, katta xarajatlarni talab qilmaydi va ta’lim hamda ommaviy sportni rivojlantirish bo‘yicha davlat ustuvor yo‘nalishlariga mos keladi. Kalit so'zlar: jismoniy tarbiya darsi; jismoniy tarbiya; jismoniy faollik; sog‘lomlashtirish tizimi; ongli ehtiyoj; muloqot kompetensiyalari; tashkiliy kompetensiyalar; tabaqalashtirilgan metod; ta’limning raqamlashtirilishi.