INGLIZ TILI O‘RGANUVCHILARINING AKADEMIK LUG‘ATNI O‘ZLASHTIRISHDA QO‘LLAYDIGAN YONDASHUVLARINING TA’SIRINI BAHOLASH




INGLIZ TILI O‘RGANUVCHILARINING AKADEMIK LUG‘ATNI O‘ZLASHTIRISHDA QO‘LLAYDIGAN YONDASHUVLARINING TA’SIRINI BAHOLASH


Mualliflar: Rasulbek Ergashev Soxib o‘g‘li

Annotatsiya Ushbu tadqiqot oliy ta’limdagi ingliz tili o‘quvchilari orasida akademik lug‘atni o‘zlashtirish samaradorligini oshirishda aralash ta’lim yondashuvining ta’sirini o‘rganadi. Sakkiz haftalik kvazi-eksperimentda jami 40 nafar bakalavriat talabalari ishtirok etdi. Tajriba guruhi aralash ta’lim asosida dars oldi, nazorat guruhi esa an’anaviy lug‘at mashg‘ulotlariga tayanib qoldi. Natijalar tajriba guruhida lug‘at bilimining sezilarli darajada ortganini va uzoq muddatli eslab qolish ancha yuqori bo‘lganini ko‘rsatdi. Kuzatuvlar ham talabalar faolligi, so‘zlardan to‘g‘ri foydalanish va kontekstual anglash kuchayganini ko‘rsatdi. Tadqiqot xulosasiga ko‘ra, ko‘p strategiyali aralash yondashuv lug‘atni o‘zlashtirish va saqlashda sezilarli natijalar beradi hamda mustaqil o‘qishni rivojlantiradi Kalit so'zlar: aralash ta’lim, akademik lug‘at, ingliz tili o‘qitish, lug‘atni eslab qolish, sun’iy intellekt vositalari, mustaqil o‘rganish, oliy ta’lim.