O‘QUVCHILARNING BADMINTON BO‘YICHA YUTUQLARINI KOMPLEKS BAHOLASH MEZONLARI
Mualliflar: Nizambayev Murod Axadovich
Annotatsiya Ushbu tadqiqot jismoniy tarbiya darslarida o'quvchilarning badminton bo'yicha yutuqlarini kompleks baholashning ilmiy-pedagogik asoslari va amaliy mezonlarini ishlab chiqishga bag'ishlangan. Tadqiqot zamonaviy baholash nazariyalari, sport pedagogikasi va psixometriya tamoyillariga asoslanib, ko'p o'lchovli baholash tizimini taklif etadi. Taqdim etilgan tizim texnik mahorat, taktik bilim, jismoniy tayyorgarlik, psixologik xususiyatlar va ijtimoiy-shaxsiy kompetensiyalarni qamrab oluvchi beshta asosiy komponentni o'z ichiga oladi. Har bir komponent uchun ob'ektiv mezonlar, baholash vositalari va standartlashtirilgan protseduralar ishlab chiqilgan. Tadqiqot shuni ko'rsatadiki, kompleks baholash yondashuvi bir tomonlama texnik yoki natija-yo'naltirilgan baholashdan ko'ra o'quvchilarning haqiqiy rivojlanishini to'liqroq aks ettiradi va motivatsiyani oshiradi. Amaliy tavsiyalar turli yosh guruhlari va tayyorgarlik darajalariga mos keladigan baholash instrumentlarini taqdim etadi. Natijalar jismoniy tarbiya o'qituvchilari, murabbiylar va ta'lim boshqaruvchilari uchun dalillarga asoslangan baholash tizimini yaratishda asos bo'ladi. Kalit so'zlar: kompleks baholash, badminton yutuqlari, baholash mezonlari, sport pedagogikasi, formativ baholash, ko'p o'lchovli baholash.
