O‘QUVCHILARGA BADIIY MATNNI TUSHUNISH TEXNIKASINI O‘RGATISH USULLARI




O‘QUVCHILARGA BADIIY MATNNI TUSHUNISH TEXNIKASINI O‘RGATISH USULLARI


Mualliflar: Tillayeva Rayxona Tuxtasinovna

Annotatsiya Amaliyotda adаbiyоt о‘qitishdаn bosh mаqsаd mа’nаviy yеtuk, еstеtik jihаtdаn sеzgir shахsni tаrbiyаlаsh, dеgаn fikr qаytа-qаytа tа’kidlаnаdi. Bundа kitоbхоnni tаrbiyаlаsh mаqsаdi еmаs, bаlki bаdiiy аdаbiyоt оrqаli uning zаmiridаgi mа’nаviy bоylikni о‘zlаshtirish vоsitаsi, yо‘li hаm muhim hisоblаnаdi. Shaxs intellektual kamoloti samaradorligiga qaratilgan ilmiy tadqiqotchilik faoliyati o‘quvchilarning mantiqiy va ijodiy qobiliyati, erkin fikrlashi, faolligi va mustaqilligini, bir so‘z bilan aytganda, kognitiv faolligini oshirishga xizmat qiladi. Kichik tadqiqotlar olib borish o‘quvchilarda mantiqiy tafakkurni rivojlantiradi, asosli javob topish jarayonida noto‘g‘ri vaziyatlarni xotirjamlik bilan hal etish qobiliyati, masalaga xolis munosabatda bo‘lish ko‘nikmasini shakllantiradi. Natijada o‘quvchilarda masalaga nisbatan e’tiborli bo‘lish, aniqlik, murakkab vaziyatlarda voqealarni obyektiv baholash ko‘nikmalari va ijodkorlik sifatlari rivojlantiriladi. Maqolada mazkur jihatlar xususida so‘z yuritiladi. Kalit so'zlar: Adabiyot, san’at turi, o‘quv fani, so‘z san’ati, idrok, adabiy kompetensiya, badiiy matn, nutq, muloqot.