INGLIZ ADABIYOTINI BAKALAVR YO‘NALISHI TALABALARIGA AXLOQ-FALSAFIY YONDASHUV ORQALI O‘QITISH SAMARADORLIGI




INGLIZ ADABIYOTINI BAKALAVR YO‘NALISHI TALABALARIGA AXLOQ-FALSAFIY YONDASHUV ORQALI O‘QITISH SAMARADORLIGI


Mualliflar: Mirsadullayev Miravaz Mirmslim o‘g‘li - Impuls tibbiyot instituti, o‘qituvchi, NamDU tayanch doktoranti

Annotatsiya Ingliz adabiyotini o‘qitish intellektual o'sish va axloqiy rivojlanish uchun vosita bo‘lib xizmat qiladi, axloqiy-falsafiy yondashuv badiiy matnlarning axloqiy va falsafiy jihatlarini ta’kidlaydi. Ushbu maqola ushbu yondashuvni bakalavriat sinflarida qo'llashni o‘rganadi, uning nazariy asoslarini, pedagogik afzalliklarini va amaliy amalga oshirish strategiyalarini yoritadi. Klassik falsafa va zamonaviy ta'lim nazariyalariga asoslangan axloqiy-falsafiy yondashuv axloqiy ongni, tanqidiy fikrlashni, madaniy tushunishni va shaxsiy o‘sishni rivojlantiradi. Strukturaviy muhokamalar, ijodiy topshiriqlar va fanlararo aloqalar kabi amaliy sinf texnikasi uning moslashuvchanligi va samaradorligini ko‘rsatadi. Empirik dalillar uning talabalarning faolligi va axloqiy mulohazalarini kuchaytirishdagi muvaffaqiyatini ta’kidlaydi, ammo sharhlovchi sub’ektivlik va madaniy sezgirlik kabi muammolar saqlanib qolmoqda. Talabalarni murakkab axloqiy dilemmalarni boshqarishga tayyorlash orqali ushbu metodologiya ularning ta'lim yo‘llarini boyitadi va ularni zamonaviy dunyo bilan puxta o‘ylash uchun jihozlaydi. Kelajakdagi tadqiqotlar turli xil sinf sharoitlari va rivojlanayotgan pedagogik ehtiyojlarni qondirish uchun ushbu yondashuvni takomillashtirishga qaratilishi kerak. Kalit so'zlar: Ingliz adabiyoti, axloqiy-falsafiy yondashuv, ta’lim nazariyalari, fanlararo aloqa, madaniy sezgirlik, empirik dalillar, pedagogik ehtiyoj