TALABALARNING MUSTAQIL TA'LIMGA BO'LGAN MOTIVASIYASINI OSHIRISH UCHUN RUS ADABIYOTI DARSLARIDA O'YIN TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISH
Mualliflar: Azizova D. A., Namangan davlat universiteti tayanch doktoranti
Annotatsiya Maqolada rus tili va adabiyotini o'qitish metodikasida mavjud bo'lgan muhim muammolardan biri – talabalarning mustaqil ta`limga bo`lgan motivatsiyasini shakllantirish muammosi ko'rib chiqilgan. Xorijiy va bizning pedagogikamiz va psixologiyamizdagi motivatsiya muammosi L. S. Vygotskiy, A. S. Makarenko, Satarov A. X., E. V. Chjen va boshqalar kabi taniqli o'quv qo'llanmalari tomonidan tavsiflanganiga qaramay, talabalarni mustaqil ta`limga undash muammosi etarlicha o'rganilmagan. Shuni tan olish kerakki, o'yin texnologiyalaridan foydalangan holda mustaqil ta`limga bo`lgan motivatsiyani oshirish jihatlari etarlicha o'rganilmagan. Rus adabiyotini o'qitishda pedagogik o'yinlar va o'yin texnologiyalarining boshqa elementlari yordamida kognitiv o'quv motivatsiyasini shakllantirish qonuniyatlari to'g'risidagi savollar to'liq o'rganilmagan. Ushbu maqolada didaktik o'yinlarni o'tkazish metodologiyasi tasvirlangan, ulardan rus adabiyotini o'qitishda foydalanish istiqbollari yoritib berilgan. Talabalarning mustaqil ta`limga bo`lgan motivatsiyasini shakllantirishda foydali bo'lgan o'yinlarga misollar keltirilgan. O'yin texnologiyalari talabalarning mustaqil ta`limga bo`lgan motivatsiyasini oshirishning mumkin bo'lgan vositasi sifatida tanlangan. Kalit so'zlar: metodika, o'yin, dars, texnologiya, adabiyot, san'at asarlari, motivasiya, o'z-o'zini tarbiyalash, talabalar.