BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARIDA ONGLI O‘QISH KO‘NIKMASINI SHAKLLANTIRISH METODIKASI (3-SINF ONA TILI VA O‘QISH SAVODXONLIGI DARSLIGI MISOLIDA)




BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARIDA ONGLI O‘QISH KO‘NIKMASINI SHAKLLANTIRISH METODIKASI (3-SINF ONA TILI VA O‘QISH SAVODXONLIGI DARSLIGI MISOLIDA)


Mualliflar: Matqurbonova Sevara Ikromjon qizi, Djakbarova M.I.

Annotatsiya Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida ongli o‘qish ko‘nikmalarini shakllantirishning ilmiy-metodik asoslari atroflicha tahlil qilinadi. Tadqiqotning asosiy maqsadi — 3-sinf “Ona tili va o‘qish savodxonligi” darsligi misolida o‘qish sifatlari, jumladan, ongli, ifodali va tez o‘qish malakalarini rivojlantirishning samarali yo‘llarini aniqlashdan iborat. Maqolada o‘qish jarayonining nafaqat matnni shunchaki o‘qish, balki uning mazmun-mohiyatini chuqur tushunish, tahlil qilish va tanqidiy baholash kabi murakkab bosqichlardan iboratligi yoritiladi. O‘quvchilarda fikrlash, voqealarni idrok etish va xulosalar chiqarish qobiliyatlarini rivojlantirishda ongli o‘qishning fundamental ahamiyati ta’kidlanadi. Shuningdek, boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari dars samaradorligini oshirish uchun qo‘llashi mumkin bo‘lgan zamonaviy pedagogik usullar, interfaol metodlar va innovatsion yondashuvlar ko‘rsatib beriladi. Xususan, PIRLS Xalqaro baholash dasturining milliy ta’lim tizimimizga tatbiq etilishi fonida o‘qish tezligidan ko‘ra matnni ongli idrok etishga bo‘lgan e’tiborning kuchayishi nazariy va amaliy jihatdan muhokama qilinadi. Tadqiqot natijalari o‘qituvchilar uchun o‘quvchilarda o‘qish savodxonligini oshirish va ularda mustahkam bilim asosini yaratishga qaratilgan aniq tavsiyalar va amaliy qo‘llanmalar taqdim etadi. Kalit so'zlar: o‘qish ko‘nikmalari, o‘qish sifatlari, ongli o‘qish, ifodali o‘qish, tez o‘qish, diksiya, izohli o‘qish, o‘qish tezligi.