TIBBIY TERMINOLOGIYANI O‘RGANISH UCHUN O‘RGANISH VOSITALARI VA STRATEGIYALARI
Mualliflar: Shuxratjon Mashrapovich Boyxanov, Katta o‘qituvchi, PhD
Annotatsiya Ushbu sharh maqola tibbiy terminologiyani o‘rganish uchun turli strategiyalarni ko‘rib chiqadi, ular orasida lug‘at daftarlari, so‘z ro‘yxatlari va loyiha asosida o‘rganish strategiyalari mavjud. Tadqiqotning maqsadi ushbu usullarni tibbiy talabalar orasida lug‘atni o‘rganishda samaradorligini baholashdir. Gaffas (2024), Aurora (2016), Hashemi va Hadavi (2015) va Akbari (2017) tomonidan olib borilgan tadqiqotlar tibbiy talabalarning turli yondashuvlarini ko‘rsatadi. Gaffas 60 nafar talabani qamrab olgan kvasiy-experimental tadqiqot o‘tkazgan va lug‘at daftarlari va so‘z ro‘yxatlarini solishtirib, lug‘at daftarlari tibbiy terminlarni uzoq muddatli eslab qolishda yaxshiroq natijalarga olib kelishini aniqlagan. Aurora tomonidan amalga oshirilgan loyiha asosida o‘rganish strategiyasi, ikkinchi kurs tibbiy talabalarini yangi tibbiy terminologiyani haqiqiy kontekstlarda faol ishlatishga rag‘batlantirib, til va professional ko‘nikmalarini rivojlantirishga yordam bergan. Hashemi va Hadavi (2015) tomonidan olib borilgan tadqiqotda talabalarning lug‘atni o‘rganish uchun ko‘proq lug‘atlardan va ijtimoiy strategiyalardan foydalanganliklari ko‘rsatilgan, shuningdek, genderga asoslangan strategiya farqlari ham kuzatilgan. Akbari (2017) tomonidan maxsus maqsadlar uchun ingliz tili(MMIT) kontekstida o‘tkazilgan tadqiqot samarali lug‘atni o‘rganish uchun tushunish va mustahkamlash strategiyalarining ahamiyatini ta’kidlagan. Xulosa qilib aytganda, ushbu tadqiqotlar lug‘at daftarlari kabi tuzilgan vositalarni loyiha asosida o‘rganish kabi dinamik va qiziqarli usullar bilan birgalikda ishlatish tibbiy terminologiyani o‘rganishni sezilarli darajada yaxshilashini ko‘rsatadi. Kalit so'zlar: ta’lim metodlari, MMIT (maxsus maqsadlar uchun ingliz tili), o‘rganish strategiyalari, tibbiy terminologiya, loyiha asosida o‘rganish, lug‘atni o‘rganish, lug‘at daftarlari, so‘z ro‘yxatlari